آموزش تمیز کردن فن فن


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود





همیشه از من سؤال می شد که فن رایانه من سر و صدای زیادی ایجاد می کند یا چگونه می توانم نویز فن را کاهش دهم؟

 

اول از همه ، نکته اول این است که وقتی فن شروع به ایجاد سر و صدای اضافی می کند ، به این معنی نیست که مشکلی دارد و نیاز به تعویض دارد. پایین رفتن فن و نتوانستن قسمت را خنک کند ، یک چیز است و فن کثیف و گرد و غبار دیگری است.

پایین آوردن سرعت فن زمانی خطرناک است که بتوانید با چرخاندن با دست ، تیغه های فن را متوقف کنید ، اما اگر در شرایط دیگری غیر از این فن در حین چرخش باعث ایجاد سر و صدای اضافی شود ، ممکن است به دلیل دور باشد.

 

و فرسایش خاک فن یا عوامل مشابه. به طور کلی لازم است که سالانه داخل کیس کامپیوتر و طرفداران آن تمیز شود و حتی در برخی موارد مثلاً اگر در یک منطقه نسبتاً آلوده و گرد و غبار زندگی می کنید ، سیگار بکشید یا حیوان خانگی خزدار دارید ، توصیه می شود ؟ یا ؟ این کار را یکبار در ماه انجام دهید.

نحوه تمیز کردن فن کامپیوتر

رایانه شما معمولاً حداقل دو فن دارد ، یکی در منبع تغذیه یا منبع تغذیه و دیگری در CPU. تمیز کردن فن منبع تغذیه در صورت حرفه ای بودن یا بستگان بودن توصیه نمی شود.

 

از آنجا که باید منبع تغذیه را از داخل کیس جدا کنید ، سپس منبع تغذیه خود را برای رسیدن به فن باز کنید. جدا کردن منبع تغذیه پیچیده نیست و قبلاً در مطلبی با عنوان مونتاژ یک کامپیوتر / قسمت 5 / منبع تغذیه یا منبع تغذیه به تفصیل مورد بحث قرار گرفته است اما باید منبع تغذیه را جدا کنیم

 

و می خواهید فن را بکشید و غیره اگر تسلط کافی ندارید ، ممکن است مشکلی ایجاد کند ، بنابراین بسته به نوع دست و پا و ساختار آن ، سعی کنید فن را تا حد امکان از بیرون بیرون بزنید. ، با استفاده از ابزارهایی مانند اسپری هوای فشرده شده و غیره گرد و غبار.

اما تمیز کردن فن CPU یک ضرورت است ، به خصوص اگر شما یک CPU گران قیمت دارید زیرا فن CPU پایین می رود و به دلیل گرد و غبار ، سر و صدای حیوان ایجاد می شود و… می تواند باعث افزایش دمای CPU ، کاهش عملکرد سیستم و حتی به پردازنده شما آسیب برسد.

نحوه تمیز کردن فن کامپیوتر
فن کامپیوتر

 

بنابراین ، مواد لازم برای تمیز کردن فن:

1- پیچ گوشتی ، ترجیحاً چهار طرفه و در اندازه مناسب

2- روغن چرخ

3- چند دستمال ، ترجیحاً نرم و با توانایی جذب گرد و غبار

 

باز کردن کیس که خیلی پیچیده نیست و بسته به نوع کیس و کمی فسفر ، می توانید به راحتی آن را باز کنید. پیدا کردن فن در داخل کیس پیچیده تر از مورد قبلی نیست. اگر فن پیچ خورده است ، پیچ ها را باز کرده و سپس آن را از جای خود خارج کنید ،

 

اگر محتاط هستید ، نیازی به قطع سیم برق فن از مادربرد ندارید ، اما اگر فکر می کنید ممکن است برای شما اتفاق بیفتد یا نیاز دارید ، آن را جدا کنید و حدس بزنید که ممکن است دیرتر باشد.

 

نحوه تمیز کردن فن کامپیوتر





:: برچسب‌ها: چگونه فن کامپیوتر را باز کنیم , فن تمیز کننده کامپیوتر , استفاده از فن کامپیوتر , روغن مناسب برای فن کامپیوتر , اموزش بستن فن کامپیوتر , روغن زدن فن cpu , آموزش نصب فن cpu , فیلم فن کامپیوتر ,
:: بازدید از این مطلب : 549
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
ن : مسعود
ت : شنبه 28 تير 1399
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-52170159-2', 'auto'); ga('send', 'pageview');